Lære at lære – læreprocessen i menneskelig udvikling ...

Læring og E-learning

På denne indgang til positive oplevelser, arbejder man med læring i alle former og organisationer. Når der skal planlægges eller justeres i en læreproces – tilrettelægges en uddannelse eller et kursus. Didaktikken kommer til udtryk i et helt billede og danner mening for alle – således arbejder man med bevidstheden.

På bundlinjen kan man bygge de positive oplevelser efter:

  • Indsamle og analysere behovet for nye læringsforløb et uddannelse hvor der er et kompetencegab og tavs viden ikke er blevet synligt endnu.
  • Analysere og Identificerer et bestemt kompetence og uddannelsesbehov i den enkelte arbejdsfunktion, i afdelingen og eller i hele organisationen.
  • Didaktisk kan vi tilrettelægges efter en virksomhedsstrategi eller markedsanalyse mv. så organisationens kompetencer spejles i strategiplanen/analyse, gennem en nøje planlagt, gennemtænkt læringsproces og bearbejdet arbejdsgange, hvor man finder den optimale uddannelsesform.
  • Man kan undervise på alle tilrettelagt mål - på viden - på færdigheder - og holdninger så der opstår en kompetence hos en eller flere og sikre at læringskvaliteten er i top, på et minimum af tab på en læringskurve der falder over tid.

0